Wiadomości

Wiadomości

Wyjazd do Pragi – Informator

Czuwaj,
W terminie 27-30 grudnia 2024 odbędzie się biwak rocznicowy 25 RDHS „Kotwicz”. W tym roku drużyna wybiera się aż do czeskiej Pragi, gdzie w świątecznym okresie będzie świętować 4 urodziny. Uczestnicy będą zakwaterowani w Hostelu Czech Inn oddalonego zaledwie 20 minut od centrum miasta.

27 grudnia spotykamy się o godzinie 8:00 na parkingu przy Intermarche. Na miejsce zbiórki należy przynieść karty kwalifikacyjne bez których dzieci nie będą mogły pojechać z nami na biwak. W karcie muszą pojawić się podpisy OBOJGA rodziców. W drodze do Pragi około godziny 12:00-13:00 odwiedzimy Skalne Miasto, gdzie na łonie natury spędzimy około 2 godzin. Z tego powodu prosimy by uczestnicy byli przygotowani na wędrówkę oraz stosownie do warunków atmosferycznych . Najlepiej by każdy był wyposażony w buty trekkingowe. Pod wieczór odbędzie się kwaterowanie w Hostelu.

W trakcie wyjazdu przewidziane są atrakcje takie jak muzeum gier Cyber Arcade, złotą uliczkę, most Karola, rynek starego miasta i zegar astronomiczny, bramę prochową, wzgórze Wyszehrad, dzielnicę żydowską Josefov i wiele więcej. Zwiedzimy tyle miejsc na ile wystarczy nam czasu 😉

Jedną z głównych atrakcji będzie odwiedzenie Jarmarku Bożonarodzeniowego, który jest jednym z najpiękniejszych w Europie.

Wyjazd z Pragi 29 grudnia planujemy na godzinę 20:00 co oznacza, że będziemy wracać z biwaku w nocy. Dzięki czemu na miejscu będziemy mieli do dyspozycji dwa pełne dni na atrakcje.

Wpłaty na wyjazd w wysokości 500 zł dokonywać można na dwa sposoby. Pierwszym jest wpłata gotówki podczas zbiórki do drużynowej bądź przybocznych, zaś drugi sposób to wpłata na konto kierowniczki wyjazdu – hm. Katarzyny Kurc, 58 1020 3958 0000 9302 0203 9410.

Ze względu na księgowe zamknięcie roku w hufcu i konieczność płacenia obcymi walutami łatwiej będzie nam płacić za atrakcje, zakwaterowanie, wyżywienie z prywatnego konta, który ma korzystne przewalutowania. Bardzo prosimy, by wpłaty najpóźniej pojawiły się do końca miesiąca jednak rekomendowana jest płatność do 21.11.2024 r. wtedy wówczas przypada nam płatność jednego z większych kosztów tj. zakwaterowania.

Lista rzeczy do zabrania:

  • dowód osobisty/paszport (w formie fizycznej – NIE mObywatel)
  • buty trekkingowe
  • buty zmienne po miejscu zakwaterowania
  • ubrania adekwatne do pogody
  • czapka, szalik, rękawiczk
  • bielizna
  • pidżama
  • ręcznik
  • kubek
  • sztućce
  • przybory do mycia
  • drobne kieszonkowe – najlepiej na koncie bądź w walucie czeskiej

Miejsce noclegowe zapewnia nam pościel oraz śniadania. Pozostałe posiłki spożywać będziemy na mieście bądź sami przygotowywać drobne kolacje. Najważniejszą pozycją wśród rzeczy do zabrania jest dowód osobisty/paszport w formie FIZYCZNEJ ponieważ będziemy przekraczać granicę. Aplikacja mObywatel działa jedynie na terenie Polski.

Prosimy o przesłanie do Dawida Bartosika (510 128 228) serii oraz numerów dowodów osobistych, które będą potrzebne do rejestracji w Hostelu, w którym będziemy nocować.

Podczas nocki drużyny osoby obecne mogły pobrać karty kwalifikacyjne, dla osób które były nieobecne można to będzie zrobić na najbliższych zbiórkach. Prosimy, by trafiły one do nas z powrotem najpóźniej z końcem listopada. Ze względu na fakt, że wyjazd przypada w przerwę świąteczną musi on zostać przez nas zarejestrowany w kuratorium oświaty z 28-dniowym wyprzedzeniem.

Funkcję kierowniczki wyjazdu pełnić będzie hm. Katarzyna Kurc, zaś opiekunką drużynowa pwd. Wiktoria Śliskowska vel Śliska.

Najnowsze wpisy

  • All Post
  • Akcja 1%
  • Akcja Znicz
  • Biwak zimowy
  • DziałaMY!
  • Informacje
  • Obóz letni
  • Remont

© 2025 XVI Szczep „Hubalczycy”